25 Ocak 2014 Cumartesi

Ben's Cookies


Ne kek ne kurabiye..Tarifi imkansız bir tat,bir lezzet..Kokusu ona keza..Bu hafta 4 defa yaptım ve hiç üşenmedim.Hatta fırının önünde bekleyecek kadar sabırsız olma zevkini yaşatan Mutfakta Feyza Var' a teşekkür ederim. Blogunu takip etmenizi öneririm.Hem çok mütevazi hem tatlı dilli hem de hamarat bir öğretmen.

Ben biraz değiştirerek yaptım bu tarifi.Hatta bir denemem de başarısız oldu.O yüzden aşağıdaki uyarımı dikkate almanızı öneririm.

Malzemeler:

-Yarım paket tereyağı (100 gr)
-Yarım su bardağından bir parmak fazla toz şeker
-Bir yumurta
-50 gr kakao
-1 su bardağı un
-1 silme çay kaşığı kabartma tozu
Dilediğiniz kadar iri parçalı çikolata

Hazırlanışı:

-Tereyağı ve şekeri mikserle çırpın.
-Yumurtayı ekleyip tekrar çırpın.
(Bundan sonra kaşık kullanmanızı tavsıye ederim)
-Kakaoyu ekleyin ve karıştırın.
-Kabartma tozu ve unu ekleyin.Eğer ki hamur toparlanmaz ise bir kaşık süt ekleyebilirsiniz.(Bardak ölçüleri herkesin farklı olabiliyor)
-En son çikolataları da ekleyin ve top şeklinde yapıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye geniş aralıklarla dizin.
-175 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dk pişirin.20 dk kadar soğuduktan sonra servise hazır.

Not: Kesinlikle margarin kullanmayın.Tecrübe ile sabittir.Hiç hoş olmuyor:)
       Ne kadar bol çikolata o kadar güzel Ben's Cookies:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder