12 Ocak 2014 Pazar

Elmalı Muhallebi

Bu günlerde Ahmet Tuna biraz rahatsız midesinden.O yüzden pek birşey yemiyor keza yediğini de kusuyor.Reflü den şüpheleniyorum.Doktorumuzun verdiği bir ilacı bir hafta kadar kullanacağım şayet şikayetler azalırsa reflü kesinleşecek eğer etkisi olmaz ise başka testler yapılacak.Salgından dolayı olduğunu sanmıyorum çünkü çok şükür ateşi yok herhangi başka sıkıntısı yok yalnızca çok kusma var.İnşallah basit bir durumdur :(

Oğlumun iştahını cezbetmek için dört kolla onun sevdiği muhallebi meyve vs. hazırlıyorum.Bu gün vereceğim tarifte hem hazmı kolay hem doğal hem de 6+ bebeklerimizin yiyebileceği bir tarif.

Elmalı Muhallebi

1/4 Organik elma
1 Tatlı kaşığı Yulaf Unu
1/2 Çay kaşığı tarçın*
2/3 Çay bardağı su


Yapılışı:
1-Elma kabuğu soyularak rendelenir.
2-Çinko** tencerenin içerisine tüm malzemeler konularak karıştırarak yaklaşık 5 dk pişirilir.
3-Karıştırarak ılıttığımız muhallebimiz bebişlerin bayramlık midesine gitmeye hazır.


*Bebeklerin ilk tattıkları baharat tarçın olmalıdır.Sizin tercihinize kalmış.Tarçınsız da çok lezzetli.
**Bir doktorun makalesini okumuştum şu anda bulamadım linkini.Dışarıdan ve yiyeceklerden bebeklerin çinko alımı zor olduğu için çinko tencere kullanıldığında yiyeceklere Çinko karışarak minimal düzeyde de olsa çinko alımı gerçekleşiyor.

Not:
Pişirme süresini uzatmanız vitaminlerin ölümüne yol açar.Süreye dikkat edelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder