30 Ocak 2014 Perşembe

Bebeklerde Uyku Rutini Oluşturma - Bozulan Uyku Düzenini Yeniden Oluşturma


Şu anda ben yatak odasında elimde laptop bir yandan uyku arkadaşı ile boğuşan Tuna'yı izliyorum bir yandan da bu postu bin bir zorlukla deyim yerindeyse kırk kere bölünerek yazıyorum.Saat 21:44.Tam bir buçuk saattir çabalıyoruz.Gözlerimden uyku akıyor ama yok!Bu uyku düzenini yeniden oturtacağım arkadaş!

Hooop filmi başa sarıyoruz..

Bir zamanlar Tuna adında bir bebek yaşarmış.Akşam 19:00 da evet her gün aynı saatte bıcı bıcısını yapar bir güzel yağlanır aklanır paklanır ve saat 20:00 demeden kendiliğinden uyurmuş.Üstelik geceleri şimdiki gibi sık sık uyanmadan.Yalnızca (şuanda fark ediyorum Tuna kafayı kaldırmış zorlana zorlana beni izliyor:))geceleri 24:00 ve sabaha karşı 04:00 gibi uyanır emer ve yatarmış. Sabahları da yine 08:00 de uyanır ve tamamlaması gereken 12 saatlik gece uykusunu tamamlarmış.Gündüzleri ise 11:00 da 14:00 da ve 17:00 da birer saatlik kestirirmiş.Duyanların inanmadığı, görenlerin ise şaşkına döndüğü böylesine güzel bir uyku düzeni birden bozuluvermiş.

Peki bu kadar güzel oturmuş bir düzeni ne bozabilir ki?Koca bir MEMLEKET.Hani şu gidersin de bambaşka bir düzenle hatta düzensizlikle dönersin ya hah işte tam da o! Misafir gelir haydi kaldır çocuğu.Sevmek istersin haydi kaldır çocuğu.Vakit kısıtlıdır haydi salla ayakta çocuğu(!).Çocuk uyumuyordur(haliyle hava değişikliği,biz bile etkileniyoruz.) haydi salla ayakta çocuğu vs vs vs.Saymakla bitmez.Yalnız bunun faturası ise 4 koca ay ile anneye kesilir!Memlekette herkes sevdiği ile kalır.Çocuğun düzeni bozulur,gelince tekrar yerini yadırgar,ayakta sallanmaya alıştığı için eskisi gibi yatağına bıraktığın gibi uyumaz..Ah ah..

O masal gibi düzen nasıl oluşmuştu önce ondan bahsedelim.Ben Tuna'yı doğduktan iki gün sonra evet yanlış okumadınız iki gün sonra uyku kampına soktum.İki günlüktü ve ben nasıl bir yol çizersem Ahmet Tuna da öyle devam edecekti bunun bilincinde idim.Zor olmadı.Her gün aynı saatte (ki bu daima 19:45 oldu) yatağına koydum.Tüm ışıkları kapadım sadece loş bir ışık ile en azından yönümü bulacak kadar aydınlık olmasını sağladım. Ağlasa da  altını da kirletse emzirsem de ışığı kesinlikle açmadım.Yatağından çok nadir çıkardım.Ta ki sabah 08:00 a kadar. 08:00 oldu mu ben oğlumu kucağıma aldım.Sevmeler öpmeler koklamalar o saatten sonra başladı.Göbeği düştükten sonra ise her gün 19:00 da banyo yaptırdım (severek ve uzun sürede, korkutmadan (bununla ilgili de post gelecek inşallah Tuna'dan fırsat bulabilirsem)).Masaj yapıp ardından az önce bahsettiğim gibi yatırdım.Ne yöntemi derseniz diyin oğlum bu sayede 4.5 ay aynı saatte uyudu aynı saatte uyandı.Ama şunu söylemeden geçemem.Bu hemen olmadı yaklaşık 20 günümü aldı.Bazen 11 i buldu uyuması bazen ise 12.Yılmadım başardım ama :)

Şimdi ise uyku düzeni bozulmuş,AYAKTA(!)(>:() sallanmaya alışmış bir bebeğin tekrar eski düzene nasıl geçeceğine dair 3 gündür yaşadığım deneyimleri anlatacağım.

28/01/2014 günü kararımı verdim.Daha önce ki denemelerimde yaşadığım başarısızlıkları bir kenara atıp bu sefer yılmadan bu yolda ilerleyeceğime dair kendime söz verdim.Aslında AYAĞIMDA sallasam uyku düzeninde hiç bir problem yok fakat benim amacım eskisi gibi kendiliğinden uykuya dalmasını sağlamak.İlk gün neredeyse pes ediyordum ki saat 23:30 da Tuna uyudu.Yani tam 3 saat.(Bu arada güzel oğlum büyüme atağında olduğu için uyku saatini 20:00 den 20:30 a çektik.)Çok yıpratıcı gerçekten ama değecek.Dün ise yine 20:30 da yatağına bıraktım ve 22:30 gibi uyudu. Bugün ise 22:15 te uyudu.Gördüğünüz gibi günler ilerledikçe onlarında inadı kırılıyor ve saat yavaş yavaş geriliyor. Burada önemli olan pes etmemek.Lütfen kimsenin ne dediğini umursamayın ve kafanıza koyduğunuz gibi uygulayın.Bahaneler üretmeye gerek yok.Siz yeter ki ilk gün adım atın.Gerisi gelecek.Bırakın bir hafta uykunuz olmasın, akşam yemekleri bölünsün, eşinizle geç vakitte sohbet edin.Onun düzenli bir uykuya ihtiyacı var.Sizler bir gün geç uyusanız ertesi günü rahatsız olursunuz.İşte onlar her gün rahatsız!.Artık o kadar duyuyorum ki ben oğlumun uyku düzenininden bahsettiğimde  ' Oo öyle mi ne güzel.Bizim kız/oğlan bizi sabahlatıyor vallahi.Hele geçen gün sabah 05:00 te uyudu inanır mısın?' Kusura bakmayın ama sizin hatanız!.

Ben tam üç gündür uyku yüzü görmüyorum desem yalan olmaz.Toplasanız 2 en fazla 3 saatlik uykularla ayaktayım.Dediğim gibi tosuncuk büyüme atağında aynı zamanda diş problemi de olduğundan geceleri bir saat içerisinde 2 defa doğal olarak 2*8=16 defa uyanıyor :)Yani uykuya dalana kadar Tuna yeniden uyanmış oluyor.Şikayet değil bu. Bizler onlar için varız.Annelik demek babalık demek fedakarlık demek.Bunu anne-baba olunca anlıyor insan.

Bu günkü uyku maceramız bu.Sizlerin de duaları ile de inşallah düzene girer.
Ve sizlerinde miniklerin uykuları inşallah düzene girer..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder